Vanliga frågor

Vilka länder skickar ni till? 

- Vi skickar till alla EU länder och Norge. Fritidsfabriken står för moms och tullkostnaden till Norge.

Byte/retur/reklamation

.

Vid byte eller retur: betala fakturan eller förläng den gratis hos Klarna på telefon:

Telefon Klarna Sverige 08-120 120 10.

Telefon Klarna Finland/Suomi 09-425 99 771

Telefon Klarna Norge 21 01 89 91

Fritidsfabriken ansvarar ej för förseningsavgifter på fakturor.

.

Hur gör jag ett byte?

Svar.-  Byte är GRATIS! (Första bytet är kostnadsfritt, vid fler byten tillkommer en fraktavgift på 49:-/byte.)

1. Fyll i vad du vill byta till på returblanketten tydligt. Ange gärna 3 alternativ på utbytesvaror du kan tänka dig. Om bytesvaran är slutsåld hanteras ordern som en retur.

2. Fäst den förbetalda retursedeln på paketet väl.

3. Lämna in returpaketet hos ditt ombud, spara sändningsnummret.

4. Om du valt att betala med faktura så förläng den hos Klarna eller betala den för att slippa förseningsavgifter.

Det är kundens ansvar att returförsändelsen kommer fram till oss, paketera väl. Om varan du vill byta till är slutsåld hanterar vi bytet som en retur.

.

* Hur gör jag med retur/ångrat köp?

Svar.- 

1. Kryssa i retur på returblanketten

2. Fäst den förbetalda retursedeln på paketet väl

3. Lämna in returpaketet hos ditt ombud, spara sändningsnummret.

Du har 21 dagar på dig att lämna tillbaks din vara, för försenade returer på mer än 5 dagar debiterar vi 200:-. För att undvika förseningsavgifter från Klarna kan du enkelt förlänga flytta fram ditt förfallodatum på Klarnas hemsida eller via telefon 08-120 120 10

.

* Hur gör jag med min faktura när jag vill byta eller returnera något?

Svar.- Man kan som kund enkelt förlänga fakturans förfallodatum på Klarnas hemsida eller betala den så återbetalar vi beloppet till samma konto som användes vid betalningKLARNA 

.

* Har ni öppet köp?

Svar:- Ja inom 21 dagar går det bra att byta eller returnera varor så länge etiketterna sitter kvar och de är oanvända.

.

Hur gör jag med reklamation?

Svar:- Det underlättar om du kan ta ett kort på plagget och berättar vad som hänt, då kan vi snabbare ta hand om reklamationen. Ta kontakt med vår kundtjänst. KUNDTJÄNST

.

Betalning

.

* Vilka betalningsalternativ har ni?

Svar:- Vi har Klarna fakturabetalning, delbetalning, Klarna konto, banköverföring och kortbetalning

.

* Om jag köpt 2 varor och returnerar en, hur gör jag med min faktura?

Svar:- Klarna skickar ut en uppdaterad faktura via e-post när vi har hanterat din retur. Om du redan har betalat kommer du att bli återbetalad till ditt konto när vi har hanterat din retur. Hanteringstiden hos Klara är vanligtvis 3 dagar. Betala alltid fakturan i tid för att slippa påminnelseavgifter. Du kan själv förlänga din faktura hos klarna.

.

* Om jag köpt en vara och betalt in fakturan och sen ångrar mig, hur får jag pengarna tillbaka?

Svar:-  Klarna krediterar dig som kund till det konto du använt när du betalade. Du får ett mail från Klarna där du ombeds om dina bankuppgifter.

.

* Vart skriver man in rabattkoder och erbjudanden?

Svar:- Klicka/tryck på Rabattkod i kassanvar noga med att skriva den exakt som den står.

.

* Är det säkert att handla med kontokort på Fritidsfabriken.se?

Svar:- Ja det är säkert, vi använder oss av Klarna som betallösning och de krypterar all information och garanterar kundens säkerhet.

.

Jag har just gjort en beställning, vart ser jag om min order är mottagen?

Svar:- Du får alltid en orderbekräftelse via mail där du kan följa din order. Via dator kan du logga in på: Mitt konto - Logga in. Fyll sedan i dina uppgifter.

.

Leverans

.

* Vem levererar era paket?

Svar:- Vi skickar alla försändelser med posten eller DHL till ert närmaste uthämtningsställe.

.

Hur lång leveranstid har ni?

Svar:- Vi levererar alla paket inom 1-4 arbetsdagar inom Sverige. Posten levererar vanligtvis nästa dag. Till Finland levereras paket inom 6 dagar och Norge 7 dagar.

.

* Har ni någon butik eller återförsäljare någonstans i Sverige?

Svar:- Nej, vi säljer enbart på nätet och på de mässor vi deltar.

.

Produkter

.

* Vart vänder jag mig om jag undrar över storlek på något plagg?

Svar:- Maila oss så svarar vi på alla frågor, kika gärna igenom kundkommentarerna där finns flera storlekstips.

.

Är alla era kundkommentarer äkta?

Svar:- Ja, alla våra kundkommentarer är av riktiga kunder som köpt produkten.

.

Vad är en Verifierad kund?

Svar:- En verifierad kund är en kund som handlat i vår webshop, endast verifierade kunder kan recensera en produkt hon/han köpt.

.

Frågor

Har du några frågor så kontakta vår kundtjänst så svarar de så fort de hinner eller ring oss på vardagar.

(+46) 010-15 56 330

Öppettider:

Mån - Tors 09:00-15:00 (stängt under lunchtid 13:30-14:00)

Fredag: 09:00-13:00

Email kundtjanst@frifab.se

Vi svarar på alla mail inom 24 timmar på vardagar.